ما دعایی را که عیسی مسیح به شاگردانش آموخت

ما دعایی را که عیسی مسیح به شاگردانش آموخت دعای خداوند می نامیم (متی 6: 9-13).
پس این گونه دعا کنید: پدر ما که در آسمانی، نام تو مقدس باد. بگذار پادشاهی تو بیاید باشد که اراده تو بر روی زمین نیز انجام شود همانطور که در آسمان است. غذای مورد نیاز امروز را به ما بدهید. همه ما را ببخش، همانطور که ما کسانی را که به ما ستم کردند بخشیدیم. ما را وسوسه نکن، بلکه ما را از شیطان محافظت کن. -متی 6: 9-13.
خیلی ها فکر می کنند که باید دعای خداوند را مرتب حفظ کنیم. بسیاری از مردم فکر می کنند که این مانند یک مانترا است که خدا را خشنود می کند.
اما کتاب مقدس می گوید که خدا قلب ما را بر دعا ترجیح می دهد.
اما هنگامی که دعا می کنید، به داخل اتاق بروید و در را ببندید و به پدر خود که هنوز حضور ندارد دعا کنید. پدر شما که همه اسرار را می بیند به شما پاداش خواهد داد. «وقتی دعا می‌کنید، مثل غیریهودیان، بارها و بارها یک چیز را تکرار نکنید. غیریهودیان فکر می کنند که اگر زیاد صحبت کنند، خدا دعاهایشان را می شنود. (متی 6: 7-8)
کتاب مقدس همچنین می گوید:  "برای همه درخواست های خود با شکرگزاری از خدا دعا کنید" (فیلیپیان 4: 6).
یعنی دعای حفظی مستجاب نیست. این فقط یک نمونه دعاست. در اینجا مطالب دعاهای ما آمده است. به عنوان مثال.

ای پدر آسمانی ما  ، در اینجا گفته شده است که به چه کسی دعا کنیم.
بگذارید نام شما مقدس شمرده شود -  در اینجا ما در مورد پرستش و ستایش او صحبت می کنیم.
بگذار پادشاهی تو بیاید باشد که اراده تو بر روی زمین نیز انجام شود، همانطور که در آسمان است.  به ما یادآوری می کند که ما باید اراده خدا را انجام دهیم، ما باید اراده او را انجام دهیم. نه بر اساس خواسته ها و برنامه های خودمان.
غذای مورد نیاز امروز را به ما بدهید  ، یعنی باید به خدا بگوییم مرتباً به آن نیاز داریم. او نیازهای ما را برآورده خواهد کرد.
همه ما را ببخش، همانطور که ما کسانی را که به ما ستم کردند بخشیده ایم می گوید باید پیش خدا به گناهان خود اعتراف کنیم و از گناه دوری کنیم و همان گونه که خداوند ما را می بخشد، دیگران را نیز ببخشیم.
ما را وسوسه نکن، اما ما را از دست شیطان حفظ کن  . قسمت آخر دعای خداوند، در اینجا گفته شده است، برای غلبه بر گناه از خداوند کمک بخواهیم و از خدا بخواهیم که ما را حفظ کند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.